24 d’octubre 2016

JOC: COL·LOCAR ELS DIVISORS



Per jugar en aquest joc farem grups de quatre alumnes juntant quatre taules.







1a partida: Jugarem Individual contra Tota la Classe


En aquest joc cada alumne juga de manera individual contra la resta dels seus companys de TOTA LA CLASSE sense saber les regles.


1.- Dibuixau  en un full de paper quadriculat un tauler com el següent o feis servir els fulls que vos donarà el professor:




2.- El professor llança un dau cúbic nou vegades i els alumnes heu d'anotar els resultats que van sortint a les nou cel·les del tauler. 




REGLES



3.- Un cop complet, s'anoten a la dreta i abaix les puntuacions, que calcularem de la següent manera:
  • S'anoten un punt per cada divisor que hem col·locat del nombre que hi ha a l'esquerra de la fila.    (Per exemple, si a la primera fila (nº 24) hem posat el 4, 5, 6, anotaríem dos punts a la dreta ja que 4 i 6 són divisors de 24).   
  •  De la mateixa manera anotaríem abaix els punts per les columnes.

4.- La suma de totes les puntuacions ens dóna el total. 

5.- Guanya l'alumne de la classe que aconsegueix la màxima puntuació.


QUINA ESTRATÈGIA TROBES QUÉ CONVÉ SEGUIR PER GUANYAR EL MÀXIM DE PUNTS???

2a partida: Jugarem Individual contra el Grup


Repetim la partida coneixent ja les regles, però ara  jugarem de manera individual contra la resta dels teus companys DE GRUP


1.- Dibuixau  en un full de paper quadriculat un tauler com el següent o feis servir els fulls que vos donarà el professor:




2.- El secretari del grup o el professor  llança un dau cúbic nou vegades i els alumnes heu d'anotar els resultats que van sortint a les nou cel·les del tauler. 

3.- Un cop complet, s'anoten a la dreta i abaix les puntuacions, que calcularem de la següent manera:
  • S'anoten un punt per cada divisor que hem col·locat del nombre que hi ha a l'esquerra de la fila.    (Per exemple, si a la primera fila (nº 24) hem posat el 4, 5, 6, anotaríem dos punts a la dreta ja que 4 i 6 són divisors de 24).   
  •  De la mateixa manera anotaríem abaix els punts per les columnes. 

4.- La suma de totes les puntuacions ens dóna el total. 

5.- Guanya l'alumne del grup que aconsegueix la màxima puntuació.




3a partida: Jugarem Grups contra Grups


Repetim la partida canviant quan col·locar els nombres i a més a més ara  jugarem CADA GRUP  contra LA RESTA DE GRUPS


1.- El professor llança un dau cúbic nou vegades i apunta tots el nombres que van sortint a la pissarra. 

2.- Dibuixau  en un full de paper quadriculat un tauler com el següent o feis servir els fulls que vos donarà el professor:



3.- Una vegada que ja han sortit tots el nombres, els alumnes de cada grup seguint la millor estratègia que hagiu deduit, els heu d'escriure dins les nou cel·les del tauler. 

4.- Un cop complet, s'anoten a la dreta i abaix les puntuacions, que calcularem de la següent manera:
  • S'anoten un punt per cada divisor que hem col·locat del nombre que hi ha a l'esquerra de la fila.    (Per exemple, si a la primera fila (nº 24) hem posat el 4, 5, 6, anotaríem dos punts a la dreta ja que 4 i 6 són divisors de 24).   
  •  De la mateixa manera anotaríem abaix els punts per les columnes. 

5.- La suma de totes les puntuacions ens dóna el total. 

6.- Guanya el grup que aconsegueix la màxima puntuació.




Següents Partides: Jugarem Grups contra Grups


Poden repetir la partida igual o  fer algun dels següents canvis: 


  • Fem tirada però guanyant el que menys puntuació treu.
  • Tirar un dau de 4 cares
  • Tirar un dau de 8 cares
  • Tirar un dau de 10 cares
  • Tirar un dau de 12 cares 
  • Tirar un dau de 20 cares
  • Canviar els nombres de files i columnes
  • Col•locar múltiples